درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - درخواست اعسار

داداشم به عنوان پیمانکار در پرونده‌ حادثه غیر عمد حین انجام کار متهم شده دادگاه صلح 300 میلیون وثیقه خواست و سند ملکی گذاشتیم آیا جلسه بعد دادگاه که حکم قطعی هست نیاز به داشتن پیش قسط و اینا هست یا نه

پاسخ ها

سلام اگر دادگاه برای تأمین خواسته (مثل پرداخت دیه یا خسارت) قرار وثیقه صادر کرده و شما سند ملکی به عنوان وثیقه ارائه کرده‌اید، معمولاً در جلسه بعد که حکم قطعی صادر می‌شود دیگر نیازی به پرداخت پیش‌قسط نیست چون وثیقه آماده است و قاضی حکم را صادر می‌کند اگر حکم قطعی دادگاه مبلغی را به عنوان پیش‌قسط تعیین کرده باشد، در این صورت باید آن مبلغ را پرداخت کنید تا روند صدور حکم قطعی ادامه یابد با توجه به اینکه دادگاه صلح وثیقه ۳۰۰ میلیون درخواست کرده و شما سند ملکی گذاشته‌اید، معمولاً جلسه بعدی که حکم صادر می‌شود، بدون نیاز به پرداخت پیش‌قسط خواهد بود، مگر اینکه دادگاه به صراحت خلاف آن را اعلام کند پیشنهاد می‌کنم به دفتر دادگاه مراجعه کنید و از مسئول پرونده (دادیار یا دبیر شعبه) دقیقاً سوال کنید که آیا نیاز به پیش‌قسط هست یا خیر تا بر اساس اطلاع دقیق‌تر اقدام کنید.

بعد از به قطعیت رسیدن حکم اِعسار، از سوی واحد اجرای احکام ابلاغیه ارسال می‌شود که برای پرداخت پیش‌قسط اقدام شود.

با درود 

پرسشگر ارجمند فعلا اعسار منتفی است 

موضوع نیازمند بررسی بیشتر است و گفتگوی طرفینی را می‌طلبد به لحاظ اهمیت آن 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص