سلام اگر دادگاه برای تأمین خواسته (مثل پرداخت دیه یا خسارت) قرار وثیقه صادر کرده و شما سند ملکی به عنوان وثیقه ارائه کردهاید، معمولاً در جلسه بعد که حکم قطعی صادر میشود دیگر نیازی به پرداخت پیشقسط نیست چون وثیقه آماده است و قاضی حکم را صادر میکند اگر حکم قطعی دادگاه مبلغی را به عنوان پیشقسط تعیین کرده باشد، در این صورت باید آن مبلغ را پرداخت کنید تا روند صدور حکم قطعی ادامه یابد با توجه به اینکه دادگاه صلح وثیقه ۳۰۰ میلیون درخواست کرده و شما سند ملکی گذاشتهاید، معمولاً جلسه بعدی که حکم صادر میشود، بدون نیاز به پرداخت پیشقسط خواهد بود، مگر اینکه دادگاه به صراحت خلاف آن را اعلام کند پیشنهاد میکنم به دفتر دادگاه مراجعه کنید و از مسئول پرونده (دادیار یا دبیر شعبه) دقیقاً سوال کنید که آیا نیاز به پیشقسط هست یا خیر تا بر اساس اطلاع دقیقتر اقدام کنید.
بعد از به قطعیت رسیدن حکم اِعسار، از سوی واحد اجرای احکام ابلاغیه ارسال میشود که برای پرداخت پیشقسط اقدام شود.
با درود
پرسشگر ارجمند فعلا اعسار منتفی است
موضوع نیازمند بررسی بیشتر است و گفتگوی طرفینی را میطلبد به لحاظ اهمیت آن