درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شکایت مجدد

باسلام من تقریبا 3 سال پیش تصادف کردم ودیه پرداخت شد.اما محدودیت حرکتی دارم در ناحیه تصادف که دست چپم هست ایا میتونم دوباره شکایت کنم؟

پاسخ ها

با درود 

پرسشگر ارجمند آری امکان پذیر است اقدام نمایید 

سلام اگر بعد از مدتی، آثار و عوارض جدیدی ظاهر شده باشد که در زمان کارشناسی قبلی وجود نداشته قابل تشخیص نبوده یا پزشک قانونی آن زمان نتوانسته آن‌ها را پیش‌بینی کند در این حالت می‌توانید درخواست «ارزیابی دیه تکمیلی» ارائه کنید این موضوع در قوانین ایران پذیرفته شده و دادگاه می‌تواند پرونده را دوباره برای پزشکی قانونی بفرستد  آیا محدودیت حرکتی فعلی شما شامل این استثنا می‌شود بله، اگر محدودیت حرکتی جدید باشد یا بدتر شده باشد و در رأی قبلی لحاظ نشده باشد، می‌تواند مشمول ارزیابی دیه تکمیلی شود.

درود؛ چنانچه این محدودیت حرکتی عارضه جدیدی باشد که در گواهی اولیه پزشکی قانونی قید نشده و ناشی از همان تصادف باشد، مستند به قانون مجازات اسلامی، حق طرح شکایت مجدد جهت تعیین ارش برای عوارض مستحدثه را دارید.

 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص