با درود
پرسشگر ارجمند دوشیزه باشید میتوان اقدام کرد دویاره ارجاع خواهید شد
سلام علت این است که گواهی سلامت یا بکارت که دو سال پیش دریافت کردهاید، نشاندهنده وضعیت شما در «آن زمان» بوده است. برای دادگاه و محضر طلاق، ملاک این است که در لحظه وقوع طلاق، رابطه جنسی برقرار نشده باشد.دادگاه برای تعیین نوع طلاق (بائن یا رجعی) و همچنین مشخص کردن وضعیت «عده»، نیاز به تاییدیه بهروز از پزشکی قانونی دارد. اگر باکره باشید، طلاق از نوع «بائن غیرمدخوله» خواهد بود که مزایای قانونی خاصی (مثل عدم نیاز به نگه داشتن عده و امکان حذف نام همسر) دارد حذف نام همسر از شناسنامه طبق قانون ثبت احوال، حذف نام همسر از شناسنامه تنها در صورتی امکانپذیر است که در سند طلاق، عبارت «غیرمدخوله» (باکره) قید شده باشد. مراحل کار به این صورت است در دادگاه: شما باید بر باکره بودن خود پافشاری کنید. دادگاه شما را به پزشکی قانونی معرفی میکند تا گواهی جدید صادر شود در محضر طلاق: سردفتر با استناد به حکم دادگاه و گواهی پزشکی قانونی، طلاق را از نوع «غیرمدخوله» ثبت میکند در ثبت احوال: پس از ثبت طلاق، شما با در دست داشتن «طِلاقنامه» و «مدارک شناسایی» به ادارات ثبت احوال مراجعه میکنید. در آنجا با پر کردن فرمهای مربوطه، شناسنامه فعلی شما اخذ و شناسنامه جدیدی بدون ذکر نام همسر سابق برایتان صادر میشود تکلیف مهریه در صورت باکره بودن توجه داشته باشید که طبق قانون مدنی ایران، اگر طلاق قبل از نزدیکی (در حالت باکره بودن) انجام شود، به زن نصف مهریه تعلق میگیرد. اگر قبلاً کل مهریه را گرفته باشید، باید نصف آن را برگردانید و اگر نگرفته باشید، فقط حق مطالبه نصف آن را دارید.
درود؛ بله، دادگاه در دعوای طلاق جهت احراز وضعیت بکارت، تعیین نوع طلاق (بائن غیرمدخوله) و امکان حذف نام همسر از شناسنامه، مجدداً زوجه را به پزشکی قانونی ارجاع میدهد و گواهی قبلی به تنهایی کفایت نمیکند.
اصل بر عدم بکارت است فلذا جهت اثبات غیر مدخوله بودن به پزشکی قانونی ارجاع خواهید شد