درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - مشاوره

با سلام. میخواستم بدونم برای بیمارانی که پارکینسون دارن مستمری بهزیستی درست میشه یا نه؟

پاسخ ها

سلامم بله، در بعضی موارد برای بیماران مبتلا به پارکینسون امکان دریافت مستمری از سازمان بهزیستی وجود دارد، اما چند شرط مهم دارد شدت بیماری: باید بیماری به حدی باشد که باعث معلولیت و محدودیت جدی در انجام کار یا فعالیت‌های روزمره شده باشد تشخیص کمیسیون پزشکی: فرد باید توسط کمیسیون پزشکی بهزیستی بررسی شود و درصد معلولیت برای او تعیین گردد وضعیت اقتصادی: معمولاً مستمری به افرادی داده می‌شود که درآمد کافی نداشته باشند و در دهک‌های پایین درآمدی باشند ثبت در بهزیستی: بیمار باید به عنوان معلول (معمولاً در گروه معلولیت جسمی–حرکتی) در بهزیستی ثبت شود.

سلام از بهزیستی پیگیری کنید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص