درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - معامله ماشین

با سلام. دو ماه و 11 روز پیش ماشین نیسان خریداری کردم. ماشین آب و روغن قاطی کرد الان مکانیک باز کرده بردیم پیش تراشکار میگه سیلندر ترک داشته. ماشین نزدیک200میلیون خرج باز کرده. آیا میتوانم شکایت کنم برای صاحب قبلی تا خرج موتور ماشینو ازش بگیرم؟

پاسخ ها

بله، اگر ترک سیلندر ناشی از عیب پنهان و قبل از خرید بوده باشد، می‌توانید با درخواست کارشناسی رسمی، دادخواست «فسخ معامله» یا «مطالبه خسارت ناشی از عیب پنهان» علیه فروشنده مطرح کنید

سلام اگر کافه خیارات اسقاط نشده باشد، شما بر اساس خیار عیب می‌توانید مابه‌التفاوت قیمت سالم و قیمت معیبِ ماشینِ مزبور را از فروشنده دریافت بفرمائید.

با سلام

می توانید دادخواست تامین دلیل بدهید اگر کارشناس تأیید کرد که عیب مربوط به زمان معامله بوده در این صورت اگر در قرارداد خیارات اسقاط نشده باشد می توانید ارش عیب مبیع را طبق نظر کارشناس مطالبه کنید.

بله میتونید این جزو عیوب پنهان بوده که حین المعامله متوجهش نشدید لذا به جهت تدلیس در معامله می توانید طرح دعوی کنید و لازمه قبلش اظهارنامه بفرستید و با جلب نظر کارشناس تامین دلیل کنید و در نهایت طرح دعوی کنید

باسلام بله

سوالات مرتبط

وکلای متخصص