سلام سهمالارث مادربزرگ محفوظ باقی میماند و میبایست سهم ایشان داده بشود وگرنه با فوت ایشان، عموها و عمهها قادر هستند که مطالبهگری بنمایند. به علاوه، ملک ورثهای است و تنها با گواهی حصر وراثت و رضایتِ مادربزرگ قادر هستید که به شکل قانونی، ملک را به فروش برسانید.
سلام بعد از فوت مادربزرگ ورثه ایشان میتواند مطالبه کند
درود،مادربزرگ ارث می برد. در صورتی که بعد هم فوت کند عمو ها و عمه ها ارث میبرند از ایشان.
لذا نیاز به اجازه عمو ها و عمه ها هست.
پاسخ هر سه سوال آری هست.
درود
تا وقتی مادربزرگ زنده است مالک سهم الارث خود از ترکه پدر شماست و اگر آن را نبخشد پس از فوتش این سهم به وراث او از جمله عمو و عمه منتقل میشود و آنان میتوانند سهم مادربزرگ را از شما مطالبه کنند
شما فقط نسبت به سهم خود حق فروش دارید و انتقال کل ملک بدون رضایت یا تعیین تکلیف سهم مادربزرگ فضولی است و بعدا قابل اعتراض و مطالبه قیمت یا ابطال معامله خواهد بود و پس از فوت مادربزرگ برای فروش کل ملک نیاز به تعیین تکلیف سهم وراث او دارید مگر اینکه قبلا سهم او را قانونی تملک کرده باشید