درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - استعفا از شرکت خصوصی

سلام وقتتون بخیر بنده در یک شرکت خصوصی میخوام مشغول به کار بشم و گفتند که قرارداد های ما یکساله هست و اگر زیر یکسال استعفا بدم باید 70 درصد خسارت بدم. خواستم ببینم همچین چیزی واقعا امکان پذیره اکر توی قراردادشون باشه؟ در چه صورتی اگه لازم شد استعفا بدم میتونم اون خسارت رو ندم؟

پاسخ ها

سلام. شرط گرفتن ۷۰ درصد خسارت به صورت مطلق و بدون توجه به خسارت واقعی، قابل ایراد است. برای اینکه بعدا گرفتار مطالبه خسارت نشوید، استعفا را کتبی بدهید، رسید بگیرید، مهلت قانونی ادامه کار را رعایت کنید و تحویل کار و تسویه را مستند کنید. اگر کارفرما حقوق، بیمه یا شرایط قانونی کار را رعایت نکرده باشد، از اداره کار پیگیری کنید.

سلام مفاد قرارداد منعقد شده‌ی فی‌مابین حائز اهمیت است فلذا وِفق قرارداد عمل می‌شود و اِشکالی قانونی ندارد.

همه چیز بستگی به توافق شما در آن شرکت و تنظیم قرارداد بر اساس آن دارد 

با سلام

این شرط اعتباری ندارد و شما می توانید یک ماه قبل استعفای خود را اعلام کنید و سپس ترک کار کنید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص