در فرضی که توضیح دادهاید گواهی انحصار وراثت به طور کلی درست صادر شده و اشتباه محسوب نمیشود چون در قانون ارث ایران وقتی متوفی نه همسر دارد نه فرزند و پدر و مادرش هم قبل از او فوت کردهاند نوبت ارث به خواهران و برادران میرسد و تفاوتی ندارد که خواهر و برادران از یک مادر باشند یا از مادران مختلف مادامی که پدر مشترک است همه آنها از وراث محسوب میشوند بنابراین شما که خواهر تنی هستید و همچنین خواهران و برادران ناتنی پدری همگی وارث قانونی برادرتان هستید از نظر سهمالارث نیز در این وضعیت ملاک جنسیت است یعنی هر برادر دو برابر هر خواهر ارث میبرد به این معنا که ترکه به نسبت دو سهم برای هر برادر و یک سهم برای هر خواهر بین همه خواهران و برادران تقسیم میشود و تنی یا ناتنی بودن از جهت مادر تأثیری در اصل ارثبری ندارد چون همگی از یک پدر هستند فقط در حالتی تفاوت ایجاد میشود که برخی فقط از مادر مشترک باشند که در آن صورت قواعد متفاوت میشود بنابراین اگر در گواهی انحصار وراثت نام همه خواهران و برادران پدری آمده باشد رویه درست قانونی طی شده و صرف مطالعه ناقص یا برداشت اشتباه از منابع باعث تصور خطا شده است اگر اعتراضی دارید اعتراض شما فقط در صورتی وارد است که شخصی بدون رابطه نسبی پدری یا مادری در گواهی آمده باشد وگرنه در وضعیت فعلی تقسیم ارث طبق قانون همین خواهد بود.
بر وِفق گواهی حصر وراثت که به درستی صادر شده است، ماترک میان ورثه تقسیم خواهد شد.
بله، کاملاً ممکن است. با توجه به توضیحات شما و قوانین ارث، برادران و خواهران ابی نباید در صورت وجود وارث ابوینی ارث ببرند.