درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - سو استفاده از سیمکارت

با سلام من یک سیمکارت داشتم که گم کرده بودم و خودم خبر نداشتم که گم شده فکر میکردم که داخل جعبه گوشی هست مثل همیشه ، ولی چند روز پیش بهم تماس گرفتن و گفتن کلاهبرداری کردی و 400 میلیون رفتی طلا خریدی و با این شماره تماس میگرفتی و خرید کردی و گفت فیلم دوربین مداربسته هم ازت داریم و کارتی که کشیدی دزدی بوده و گفت فردا صبح بیا تهران من فکر میکردم کلاهبرداری میخوان ازم‌ بکنن و نرفتم تهران ولی امروز ابلاغیه دفاع از اتهام انتسابی اومده و باید برم برای بازپرسی تهران میخواستم بدونم چطور میتونم از خودم دفاع کنم چه مدارکی میتونم ارائه بدم که تبرئه بشم من روحمم خبر نداشت از این موضوع و حتی تا قبل از این ماجرا نمیدونستم سیمکارت گم شده که اعلام مفقودی کنم یا بسوزونم فعلا سیمکارت رو از همون لحظه که باهام تماس گرفتن مسدود موقت کردم داخل پرونده که تو سایت خوندم اسم دو نفر دیگه هم اومده بود به جز شاکی و نوشته بود اول برای اون ها ابلاغ شده الان من رفتم تهران چجوری باید اثبات کنم کار من نبوده آیا پرینت کارکرد سیمکارت یا چیز دیگری باید بگیرم یا نه چون من بار اولمه ممنون

پاسخ ها

نیازمند بررسی بیشتر و گفتگوی متقابل است تا اظهار نظر دقیقی بتوان کرد و راهنمایی شوید 

سلام بهتراست در معیت وکیل حاضر شوید

سلام
برای دفاع در بازپرسی ابتدا اعلام کنید که از گم شدن سیم کارت اطلاع نداشته و هرگز از آن سوء استفاده نکرده اید و برای اثبات این موضوع مدارکی دال بر عدم اطلاع و عدم حضور در محل خرید طلا ارائه دهید
پرینت مکالمات و پیامک های سیم کارت و همچنین صورت حساب بانکی خود را دریافت کنید تا نشان دهد هیچ تراکنشی مربوط به این خرید از حساب شما صورت نگرفته است و مدارک مربوط به زمان گم شدن سیم کارت و همچنین مدارک شناسایی دو نفر دیگر که اسمشان در پرونده ذکر شده است را نیز جمع آوری کنید
در صورت امکان از طریق دوربین مداربسته محل خرید طلا بررسی شود تا هویت واقعی مجرم مشخص گردد و همچنین اگر ادعای خرید طلا با کارت دزدی مطرح شده است رسیدهای بانکی خود را ارائه دهید تا ثابت شود هیچ کارتی در زمان خرید طلا توسط شما کشیده نشده است

سوالات مرتبط

وکلای متخصص