درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - قرارداد ساعتی

سلام روزتون بخیر در صورت امکان یه راهنمایی از شما می خواستم. من کارمند یکی از صنایع وابسته به وزارتخانه .....هستم. که از سال 1390 تا خرداد 1394 بصورت شرکتی جذب شده بودم و هر سال عیدی و پاداش و سنوات رو با ما تسویه می کردن. ولی در سال 93 نامه از طرف سازمان امد که کسانی که مدرک کارشناسی به بالا دارند باید گزینش بدن و تبدیل به قرار داد ساعتی بشن .از خرداد 1394 با قرارداد ساعتی جذب شدم با ساعت کارکرد 120 ساعت در ماه و این ساعت کارکرد در این چند سال به 150 ساعت در ماه رسیده و مبنای پرداخت حقوق میباشد .در حالی که ساعت کارکرد واقعی حداقل 240 ساعت بخاطر شیفت کاری میباشد. این در حالی بود که حقوق ماهانه من به نصف نیروی شرکتی با مدرک دیپلم تقلیل پیدا کرد و در این 10 سال حتی سنوات ،پول مرخصی ، و پاداش هم به ما داده نشد و یا عیدی هم بصورت یک سوم عیدی کارمندان دولت تعلق گرفت وبیمه ما رو هم 22 روز در ماه رد کردن. و ما به امید روزی که در الویت پیمانی شدن هستیم این 10 سال رو تحمل کردیم. حال نامه ای از طرف سازمان زده شده که بصورت یکطرفه و بدون جبران این ضرر و زیان 10 ساله میخوان ما رو دوباره شرکتی کنن. می خواستم بدونم راهی برای ما وجود داره که از حق و حقوق قانونی خودمون دفاع کنیم.

پاسخ ها

سلام بله شما می توانید در مراجع اداره کار شکایت نمایید و مطالبه تمام حقوق قانونی خود را نمایید 

حضوراً از طریق سازمان مربوطه پیگیری شود

سلام و احترام. اگر رابطه شما مشمول قانون کار باشد، می توانید بابت مابه التفاوت حقوق، اضافه کاری، بیمه کامل، سنوات، عیدی، مرخصی استفاده نشده و سایر مزایای قانونی به اداره کار شکایت کنید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص