درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - قرض تادیه و دین

سلام من مکانیک هستم و مغازه ای مشغول به کار شدم اول صاحب مغازه سفته نخواست ولی بعد گذشت 6 ماه گفت سفته باید بدی واسه حسن انجام کار منم دادم فقط امضا کردم هیچ قرار دادیم ندارم الان 1 سال گذشته و من فهمیدم داره سو استفاده می‌کنه از سفته که دارم پیشش و فهمیدم از زمانی که سفته دادم پولی که واسه من واریز می‌کرده واسه کارکردم تو فیش جمله قرض و تادیه دیون نوشته و من اصلا نمیدونم یعنی چی الآنم واقعا داره سو استفاده می‌کنه پول نمیده اذیت می‌کنه حالا چیکار کنم راهی هست یا خیر

پاسخ ها

سلام شما ابتدا اظهارنامه برای کارفرما ارسال نمایید شما می‌بایست دادخواست استرداد سفته ضمانتی را مطرح نمایید شما باید اعلام و اثبات نمایید که صدور سفته از بابت ضمانت حسن انجام کار بوده است 

باید نسبت به استرداد سفته‌ها اقدام کنید

بهتر است برای جلوگیری ابتدا اظهارنامه دهید

حتما اظهارنامه توسط وکیل و یا متخصص تنظیم شود

سلام ضمن اینکه شما می‌بایست در هنگام امضاء نمودن اسناد تجاری، توجه بفرمائید که از چه عباراتی استفاده شده است، بایست گفت که قادرید از طریق سامانه جامع روابط کار علیه کارفرما شکایت بنمائید.

از طریق اداره کار پیگیری کنید 

نوشتن «قرض و تأدیه دیون» در فیش به‌تنهایی بدهکار بودن شما را ثابت نمی‌کند و سفته سفیدامضا نیز در صورت سوءاستفاده قابل طرح شکایت کیفری یا دعوای استرداد سفته است.

سلام، درج عبارت قرض و تادیه دیون در فیش بانکی به تنهایی ثابت نمی کند پول ها قرض بوده، مخصوصا اگر رابطه کاری، واریزهای منظم، پیام ها، شاهد یا حضور در مغازه قابل اثبات باشد. برای سفته هم اظهارنامه بدهید و استرداد سفته و حقوق معوقه را بخواهید؛ در صورت نپرداختن حقوق، از اداره کار اقدام کنید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص