درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - سهم الارث پدری

سلام دختری هستم25 ساله، دو خواهر و یک برادر هستیم؛ دو سال و نیم پیش پدرم فوت کرد و خونه ای که توش زندگی میکنیم به نام ایشون بود، ولی سال 86 بصورت صوری برای گرفتن امتیاز وام جانبازی به نام آقای دیگه‌ای خورده بود توی سند؛ بعد از فوت از طریق سند که در رهن بانک بود این موضوع رو متوجه شدیم، یکی از عمه هام با این شرط که اگر من بتونم اون آقا رو بیارم و خونه رو به نام وراث برگردونم گفت که باید ما هم توی تقسیم ارث باشیم(3 تا عمه) اون آقا رو از طریق پارتی‌بازی پیداش کردن ازش وکالت گرفتن و خونه رو زدن به نام مادرم که سال 96 از پدرم جدا شده بود و بصورت صیغه‌ای به هم محرم و توی یک خونه زندگی میکردیم. موقع به نام زدن چون من با شرطشون از اول موافق نبودم منو حذف کردن و عملاً من از خونه‌ی پدریم محروم شدم؛ الان چطوری و با چه عنوانی میتونم شکایت کنم؟ واینکه با توجه به ازدواج غیررسمی مادر پدرم سهم من از خونه یک چهارم میشه یا کمتر؟

پاسخ ها

سلام خانه به نام مادر هست و به نام پدر نیست تا شما سهم‌الارث پدری داشته باشید. لازم به ذکر است که این انتقال در زمان حیات پدر و با تمایل ایشان به انجام رسیده است.

با سلام شما می‌توانید سهم الاث خود را مطالبه نمایید و در خصوص قرارداد شکایت کنید

باید درخواست انحصار وراثت بدی

سلام نیاز به بررسی جزئیات موضوع است  با توجه به توضیحات شما،  امکان اثبات مالکیت پدر شما  و ابطال انتقال سند رسمی مالکیت  که به نام مادر شده است وجود خواهد داشت 

موضوع این هست که خونه به اسم شخص دیگری بوده لذا جزو سهم الارث محسوب نمیشه

سوالات مرتبط

وکلای متخصص