سلام باید تمام حقوق و حقوق قانونی کارگر پرداخت گردد
دستمزد ماهیانه ، حق بیمه ، سنوات سالیانه ، عیدی و ...
قرارداد دوم باید تحت عنوان "هزینه آموزش تخصصی" باشد نه بخشی از حقوق، و در قرارداد اول شرط شود که آموزشها بخشی از وظایف شغلی است تا از شکایت بابت اخراج یا کسر هزینه جلوگیری شود.
سلام و احترام
اگر شخص در کارگاه شما کار می کند، تابع دستور شماست و حقوق و بیمه می گیرد، رابطه کارگری ایجاد می شود و قرارداد دوم برای گرفتن پول آموزش از او می تواند در اداره کار محل ایراد باشد؛ مخصوصا اگر آموزش در راستای همان کار کارگاه باشد. قرارداد موقت یک ساله با پایان مدت خاتمه پیدا می کند، ولی کارگر باز هم می تواند بابت حقوق، بیمه، سنوات، عیدی، مرخصی و مطالبات قانونی شکایت کند.