درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - عدم همکاری راننده مقصر

بنده با یک نیسان تصادف کرده ام که نیسان مقصر 100درصد هست و مالی طرف هم کم بود و من مجبور شدم از بیمه بدنه خودم استفاده کنم حالا بعد از کلی دوندگی و تامین دلیل گرفتن از دادگستری حالا بیمه برای پرداخت خسارت میگه راننده مقصر باید تعهد قبول کروکی و پرداخت خسارت بده و راننده مقصر هم این کار رو نمی کنه حالا باید چکار کنم

پاسخ ها

تامین دلیلی که از دادگستری گرفته‌اید، نشان می‌دهد تقصیر با طرف مقابل بوده. بنابراین بیمه نمی‌تواند پرداخت را منوط به تعهد شخص ثالث کند. این حق شماست.یک اظهارنامه به بیمه مربوطه بدهید و اگر افافه نکرد اقدامات قضایی لازم هست

کاربر محترم بیمه تا سقف تعهدات ملزم به پرداخت خسارات وارده می‌باشد 

سلام  از بابت باقیمانده خسارت ، شما می‌بایست دادخواست مطالبه خسارت  با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری  به طرفیت راننده مقصر اقامه نمایید  

اگر از بیمه بدنه خودتان خسارت گرفته‌اید و حالا بیمه بدنه برای بازیافت خسارت از بیمه شخص ثالثِ مقصر همکاری راننده را می‌خواهد ولی او امضا یا تعهد نمی‌دهد، معمولاً شما می‌توانید از طریق حقوقی موضوع را پیگیری کنید.

با داشتن:کروکی و نظریه پلیسگزارش دادگستری یا تأمین دلیلمدارک پرداخت خسارت توسط بیمه بدنه

  • فاکتور تعمیراتمی‌توانید علیه راننده مقصر و در صورت لزوم شرکت بیمه او، دادخواست مطالبه خسارت بدهید. عدم همکاری راننده، حق شما را از بین نمی‌برد؛ مخصوصاً وقتی کروکی ۱۰۰٪ تقصیر را مشخص کرده است.اگر مبلغ پایین است، از طریق شورای حل اختلاف و اگر بالاتر باشد از دادگاه حقوقی اقدام می‌شود. همچنین می‌توانید از بیمه بدنه خود بخواهید «جانشینی قانونی» را اعمال کند؛ یعنی خود شرکت بیمه از مقصر مطالبه کند، نه شما.

 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص