درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ایا بنده از کار افتاده هستم؟

با عرض سلام. بنده 11 سال هست در یک شرکت به عنوان مامور پخش کار میکنم.سال 97 در حین ماموریت تصادف کردم.مهره سوم گردنم شکست و .ریه ام خونریزی کرد و... هفت ماه ونیم خانه نشین شدم بعد برگشتم سرکار تنگی مجرای حالب اومد سراغم استند دابل جی 20 روز گذاشتم بعد از اون حادثه دیگه ستون فقرات بنده مثل اول نیست.آیا شرکت باید به بنده دیه بده یا فقط از بیمه شخص ثالث ماشین باید میگرفتم؟ .از دی ماه درد در کمر وسیاتیک پای چپ دارم. الان 20 روزه اصلا نتونستم سر کار برم و خونه نشین شدم.ام آر ای گرفتم پارگی دیسک و اسکولیز و دیسک هیدروژنم دو دیسک دیگر رو نشون میده 19 سال و 4 ماه کلا سابقه دارم 46 سال سن آیا میتوانم از کار افتاده بشم؟

پاسخ ها

سلام فقط دیه خودرو بهتون تعلق میگیره ولی میتونی از کارافتادگی ازشون بگیری 

سلام و احترام
تشخیص از کار افتادگی با کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی است، نه شرکت و نه پزشک شخصی. با سابقه ای که گفتید، اگر کمیسیون کاهش توان کاری شما را در حد از کار افتادگی کلی بداند، امکان برقراری مستمری وجود دارد

این موضوع باید مورد تایید کمیسیون پزشکی قرار گیرد 

اگر تصادف حین مأموریت کاری بوده، علاوه بر بیمه شخص ثالث، در صورت اثبات قصور کارفرما (مثل ایمنی، فرسودگی خودرو، شرایط کار) می‌توانید از شرکت هم مطالبه خسارت و دیه کنید.
درباره ازکارافتادگی هم باید کمیسیون پزشکیِ سازمان تأمین اجتماعی نظر بدهد؛ اگر کاهش توان کاری شما شدید و مستمر تشخیص داده شود، امکان ازکارافتادگی جزئی یا کلی وجود دارد.

 

سلام باید بیماری شما در کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار بگیرد 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص