درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - زمین که 15سال تحت تصرف من بود

با سلام بنده زمینی به متراژ سه هزارمتر الان نزدیک به پانزده سال روی آن کار کردم ‌تحت تصرف می باشد زمین کاربری زراعی هست اما در محدود شهر می باشد در این پانزده سال کسی سراغ زمین را نگرفته و صاحب ندارد چگونه می توانم ادعا مالکیت را مطرح کنم ممنون درضمن شهرداری بعد پانزده سال امده مگه مدارک زمین برامون بیارید چیکار می تونم بکنم جوابشون بدم یا بخیالشون باشم

پاسخ ها

با سلام. تحت شرایطی و یا سابقه تصرف میتوانید تقاضای سند طبق قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند کنید.

سلام پاسخگوی شهرداری بایست باشید. به علاوه، تصرف به عنوان مالکیت، دلیل بر مالکیت است فلذا شما قادر هستید برای خود با جمیع مدارکی که در اختیار دارید، سند مالکیت أخذ بفرمائید.

اگر زمین در اداره ثبت دارای سند رسمی به نام شخص یا دولت باشد تصرف شما حتی ۲۰ سال هم باشد، به‌تنهایی مالکیت ایجاد نمی‌کند.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص