درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ممنوع الورودی

سلام،من کلا 8 ماه ترکیه موندم که 5 ماه غیر قانونی بود موقع برگشتن جزا پرداخت کردم و 6 ماه دیپورت شدم بعد 11 ماه دوباره رفتم مرز بازرگان به من ممنوع الورود گفتن و رد نکردند گفتن 8 ماه موندی سیستم ممنوع الورود میزنه،رفتم مرز رازی از اونجا رد شدم،ولی تو راه وان پلیس باز به پاسپورتم گیر داد و سوال جوابم کرد،2 ماه موندم ترکیه و الان بعد 1 ماه دوباره میخوام برگردم،به نظرتون مشکلی پیش میاد بازم؟

پاسخ ها

سلام ۱. قانون ۹۰ از ۱۸۰ روز (قانون ویزا) طبق قانون ترکیه، شهروندان ایرانی در هر ۱۸۰ روز، مجاز هستند حداکثر ۹۰ روز بدون ویزا در ترکیه بمانند. شما اخیراً ۲ ماه (۶۰ روز) آنجا بوده‌اید و فقط ۱ ماه خارج شده‌اید. این یعنی از سهمیه ۹۰ روزه خود، هنوز حدود ۳۰ روز دیگر طلب دارید. اما مشکل اصلی شما لزوماً این قانون نیست، بلکه سوابق قبلی شماست.۲. چرا در مرز بازرگان به شما اجازه ورود ندادند؟ اینکه در بازرگان رد شدید اما از رازی گذشتید، نشان‌دهنده یک «ناهماهنگی سیستمی» یا «سخت‌گیری متفاوت افسران مرزی» است. وقتی کسی دیپورت می‌شود یا جریمه پرداخت می‌کند، حتی پس از پایان دوره ممنوع‌الورودی، نام او در لیست  (کدهای محدودیت) باقی می‌ماند. افسر مرزی در بازرگان احتمالاً کد مربوط به اقامت غیرقانونی ۵ ماهه شما را دیده و تشخیص داده که شما «مسافر پرخطر» (از نظر احتمال اقامت غیرقانونی مجدد) هستید و از حق قانونی خود برای رد کردن ورود شما استفاده کرده است.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص