با درود.
برای خسارت گرفتن از شما باید با بررسی کارشناس ثابت شود که خسارات به دلیل سهل انگاری شما بوده و اگر ثابت نشود حکم نمیگیرند و برعکس اگر س ختن وسایل شما به دلیل تامین نکردن ایمنی و برق ساختمان بوده و اونها مقصر باشند باید به شما خسارت بدهند.
کاربر محترم اگر به دلیل قصور آتش سوزی اتفاق نیفتاده است مسئول جبران خسارت نیستید
خیر؛ در صورت نبود تقصیر یا اثبات حادثه قهری مانند صاعقه، الزام شما به جبران خسارت اصولاً قابل ایراد است.
سلام. در چنین وضعیتی معمولاً نگهبان بهطور خودکار مسئول خسارت آتشسوزی شناخته نمیشود، مگر اینکه ثابت شود قصور یا تقصیر شما باعث حادثه شده است. اگر احتمالاً علت آتشسوزی رعد و برق یا نقص برق فشار قوی بوده باشد، معمولاً مسئولیت با شما نیست. چند نکته مهم اصل قانونی مسئولیت در قانون، برای اینکه از شما خسارت بگیرند باید ثابت کنند که شما کوتاهی یا تخلفی کردهاید، و همین کوتاهی مستقیماً باعث آتشسوزی شده است اگر چنین چیزی ثابت نشود، الزام شما به پرداخت خسارت قانونی نیست بررسی علت حادثه معمولاً در این موارد باید آتشنشانی یا کارشناسان رسمی علت آتشسوزی را بررسی کنند اگر علت صاعقه، نقص برق، یا حادثه غیرقابل پیشبینی باشد، به آن «حادثه قهری» میگویند و مسئولیت با نگهبان نیست.