درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حقوق خواهر شهید به خواهر بیوه

دختر عمه من الان بیوه شده نه حقوقی داره نه بیمه با دو دختر اما مادر وی وقتی فوت کرد شوهر دختر عمه من زنده بود وبعداز چند سال از فوت عمه من فوت کرد.الان حقوق عمه من که مادر شهید بوده به ایشان میرسه یا نه .چون این قانون در حقوق بازنشستگی در هر صورت بعداز فوت پدر با طلاق یا بیوه شدن دختر به دوباره وصل میشه این امکان در بنیاد شهید ممنوع شده آیا با شکایت به دیوان عدالت می‌توان این امکان را دوباره بر قرار کرد چون ایشان واقعاالان دچار عُسروحرج گشته وامکان تامین معاش نمی‌باشد. لطفا راهنمایی بفرمایید

پاسخ ها

سلام و احترام.
اصل امکان دریافت مستمری برای خواهر شهید منوط به شرایطی مثل نداشتن شوهر و تحت تکفل بودن است. اگر ایشان در زمان فوت مادر شهید، شوهر داشته و بعدا بیوه شده، شانس موفقیت قطعی نیست و بنیاد معمولا مخالفت می کند

مهم این هست که در زمان فوت، ایشان دارای شوهر بوده‌اند فلذا حقوق به ایشان تعلق نمی‌گیرد.

 با سلام اگر ایشان همسر نداشته باشد و تحت تکفل بوده باشند می‌توانید اقدام کنید اما نتیجه قطعی نیست  

سوالات مرتبط

وکلای متخصص