سلام و احترام.
اصل امکان دریافت مستمری برای خواهر شهید منوط به شرایطی مثل نداشتن شوهر و تحت تکفل بودن است. اگر ایشان در زمان فوت مادر شهید، شوهر داشته و بعدا بیوه شده، شانس موفقیت قطعی نیست و بنیاد معمولا مخالفت می کند
مهم این هست که در زمان فوت، ایشان دارای شوهر بودهاند فلذا حقوق به ایشان تعلق نمیگیرد.
با سلام اگر ایشان همسر نداشته باشد و تحت تکفل بوده باشند میتوانید اقدام کنید اما نتیجه قطعی نیست