درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - رسیدگی به کیفرخواست

با سلام واحترام نحوه رسیدگی به کیفر خواست طی چند مرحله است بنده را به اتهام حمل و نگهداری اسلحه و تهدید با اسلحه بدون مدرک به استناد شهود جلب به دادرسی کردن جلسه رسیدگی به کیفر خواست تشکیل شد و پس از ختم جلسه حکم نهایی منوط به پاسخ استعلام از پلیس 110بوده که در صورت حظور پلیس درمحل بی گناهی من محرز میشه که پاسخ به نفع من تموم شد اما مجدد جلسه تشکیل داد و گفت حکم نهایی به استناد اظهارات شهود است که شهود حظور نیافتن و گفت اظهارات شهود جلو متهمین صورت نمیگیره و در جلسه مجزا استماع میشه که با وجود ابلاغ به شهود جهت ادای شهادت یکی از شهود حظور یافته دومی نیومد مجدد به شاهدابلاغ کرد شاهد لایحه داد وگفت هیچ گونه میلی به شهادت ندارم که بدم حالا بعد از 8ماه هیچگونه حکمی صادر نکرده ومجدد نسبت به همون کیفر خواست اولیه با همون تاریخ و همان شماره کیفر خواست جلسه جدید با موضوع رسیدگی به کیفرخواست تشکیل داده و شهود رو احظار کرده فقط یک شاهد حاظر شده و دومی حظور نیافته مجدد جلسه تشکیل داده و شهود رو احظار کرده.... ایا این همه رسیدگی به یک کیفرخواست با همان موضوع و همان شاکیان نقص صریح قانون عدالت رسیدگی به اتهامات نمی باشد؟

پاسخ ها

صرف اینکه دادگاه چند جلسه برای همان کیفرخواست تشکیل دهد، به تنهایی نقض صریح قانون نیست؛ دادگاه می تواند برای تکمیل رسیدگی، استماع شهود، اخذ استعلام و رفع ابهام جلسه مجدد بگذارد. اما اگر رسیدگی بی دلیل طولانی شده یا حق دفاع شما نسبت به اظهارات شهود رعایت نشده، لایحه بدهید

سلام دادسرا بعد از اتمام تحقیقات مقدماتی، نسبت به صدور کیفرخواست اقدام می‌کند و سپس با صدور قرار جلب به دادرسی، پرونده را به دادگاه کیفری برای صدور حکم نهایی ارجاع می‌دهد.

 با سلام دادگاه شرایط تشکیل چند جلسه برای کیفرخواست را دارد مشکلی ندارد حتی می‌تواند شهادت شهود را بگیرد استعلام بگیرد هر موضوعی  بتواند به پرونده رسیدگی کند اما اگر طولانی دارد می‌شود می‌توانید لایحه بدهید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص