اگر عدم پرداخت حق بیمه مربوط به قصور کارفرما بوده، کارفرما مسئول پرداخت حق بیمه و جریمه تاخیر است و نمی تواند کل مبلغ ۳۰ درصد و جریمه را از حقوق شما کم کند. سهم کارگر فقط در زمان پرداخت حقوق قابل کسر بوده و اگر کارفرما آن زمان کسر نکرده، اصل مسئولیت متوجه کارفرما است
سلام قصور از جانب کارفرما هست و به همین دلیل قادرید که علیه وی از طریق سامانه جامع روابط کار شکایت بفرمائید.
با سلام و احترام اگر کارفرما در اینجا بیمه شما را پرداخت نکرده کارفرما مسئول پرداخت حق بیمه میباشد و حتی باید به بیمه جریمه نیست پرداخت کند و ایشان نمیتواند کل مبلغ ۳۰ درصد و جریمه را از حقوق شما کسب کند چرا که قصور خود ایشان بوده است