درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - گرفتن پول از شاگرد بابت آموزش

سلام و عرض ادب. مغازه تعمیرات لوازم خانگی دارم . یک نفری گفته بیام شاگردی کنم ، اگر بیمه اش را کامل واریز کنم . و در قرار داد هم نوشته بشه که حقوق به صورت درصدی از درآمد مغازه باشه و شاگرد هم در قرارداد اعلام کنه من این قرار داد را تایید می کنم و هیچ گونه شکایتی درحوزه حقوق و.. در آینده به اداره قانون کار و... نخواهم داشت . و قرارداد هم به صورت رسمی در دفتر اسناد رسمی ثبت شود . قرار هم به صورت یک ساله باشه . ایا شاگرد بعدا می تواند از کارفرما برای میزان حقوق و... شکایت کند ؟ عنوان قرار داد بهتر است چطوری نوشته بشه؟

پاسخ ها

سلام موضوع قرارداد: آموزش و کار شاگردی در مغازه تعمیر لوازم خانگی مدت قرارداد: یک سال با ذکر تاریخ دقیق شروع و پایان حقوق مبلغ یا درصد دقیق و نحوه محاسبه آن (مثلاً درصدی از درآمد ماهانه مغازه با ذکر جزئیات محاسبه زمان و روش پرداخت حقوق مثلاً آخر هر ماه، نقدی یا کارت‌به‌کارت بیمه تعهد کارفرما به پرداخت کامل بیمه سهم کارگر و حق بیمه ساعات کاری و تعطیلات: تعیین ساعات کاری، روزهای استراحت حمایت حقوقی: بیان اینکه حقوق و مزایا مطابق قوانین کار جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود اطلاع و رضایت شاگرد اعلام می‌کند شرایط حقوق درصدی و بیمه را کاملاً و با رضایت پذیرفته و هیچ ‌گونه ادعای مالی در آینده نخواهد داشت خاتمه قرارداد: شرایط فسخ قرارداد (از طرف کارفرما یا شاگرد حل اختلاف: تعیین مرجع حل اختلاف (مثلاً توافق بر مراجعه به شورای حل اختلاف معتبر یا اداره کار)

سلام بله  کارگر می تواند در هیات تشخیص اداره کار شکایت نماید   و درخواست مطالبه تمام حقوق قانونی خود را نماید  

باید گفتگوی متقابل انجام شود

سوالات مرتبط

وکلای متخصص