درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - قرارداد خرید زمین

با سلام بنده سال 1404 یه ملکی خریدم تقریبا 40 درصدشو چک دادم مابقی نقدقرار محضر گذاشتیم همه مراحل سندم گذروندیم مالیات این جور چیزا یه امضا مونده بیاد بزنه الان اذیت میکنه تو قرار دادم حق پشیمانی قید نکردیم یعنی ایشون کل پولشو گرفته خواستم بدونم الان میتونه ادعای پشیمانی کنه

پاسخ ها

سلام اگر تمام پول ملک چک‌ها + نقد پرداخت شده و قرارداد رسمی شده (در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده)، عملاً ملک به شما منتقل شده و طرف مقابل نمی‌تواند بعداً درخواست فسخ یا پشیمانی کند مگر تخلف یا تقلبی رخ داده باشد در مورد تأخیر طرف مقابل در امضای باقی‌مانده مدارک، این موضوع یک مسئله اجرایی است، اما عموماً حق پشیمانی بعد از انجام مراحل رسمی وجود ندارد اگر قرارداد یا سند رسمی نکته خاصی در خصوص فسخ یا حق پشیمانی دارد، باید آن را بررسی کرد، ولی معمولاً قانون، قرارداد رسمی را لازم‌الاجرا می‌داند.

سلام خیر؛ دادخواست به خواسته الزام به تنظیم سند رسمی از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت برسد.

عقد، قطعی ست

سوالات مرتبط

وکلای متخصص