درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - وام خانوادگی

سلام و وقت بخیر من به درخواست یکی از فامیل ها یک وام خانگی ثبت نام کردم و زمانی که اسم من در قرعه کشی در اومده وام رو نداده و بعد گذشت 1 سال اصل پول هم نمیده از این شخص فقط شماره تماس دارم و همه واریزی قسط ها چطوری میتونم شکایتش کنم و پیداش کنم و پول خودمو بگیرم ازش از وامه منصرف شدم

پاسخ ها

سلام آن شخص اگر پولی از شما گرفته ولی وام را نپرداخته یا پول شما را بازنگردانده، شما می‌توانید شکایت حقوقی یا در موارد کم‌ارزش‌تر در شورای حل اختلاف مطرح کنید با توجه به اینکه فقط شماره تماس دارید، اطلاعات اولیه جهت شناسایی شخص می‌تواند از طریق استعلام شماره تلفن در مراکز مخابراتی یا با درخواست کمک از پلیس فتا باشد بهتر است ابتدا به دادسرای جرائم سایبری یا پلیس فتا مراجعه کنید تا در مورد نحوه پیگیری و شناسایی و محل شخص راهنمایی بگیرید سپس می‌توانید با تنظیم شکایت حقوقی (برای گرفتن اصل پول و خسارت) به دادگاه مراجعه کنید مدارکی مانند رسیدهای واریز قسط، پیامک‌ها و شماره تماس می‌تواند در دادگاه به عنوان دلایل ارائه شود.

با سلام

شما می توانید به دفتر خدمات قضایی مراجعه کنید و بدواً اظهارنامه ارسال و پول خود را مطالبه کنید و سپس دادخواست مطالبه وجه بدهید و خسارت تاخیر خود را نیز مطالبه کنید.

شما همان زمان باید بلافاصله بعد از اینکه قرعه به این شما شد طرح دعوی می کردید.

علاوه بر دادخواست مطالبه وجه می توانید با عنوان خیانت در امانت شکایت کنید و در دادگاه و شکوائیه خود اعلام کنید مبلغ وام نزد مدیر صندوق امانت بوده است.

دادخواست مطالبه وجه بدهید.

چنانچه شماره تلفن وی ثنا داشته باشد ، دفتر خدمات می تواند به  نشانی وی دسترسی داشته باشد و دادخواست را ثبت کند.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص