سلام اگر در قرارداد، جریمه روزانه مشخص شده و بیان شده که موجر میتواند بدون مراجعه به دادگاه، این جریمه را از وثیقه بردارد، معمولاً این جریمه شامل روزهای عدم تخلیه نیز میشود بنابراین، جریمه دیرکرد اگر روزانه تعیین شده، از همان روزی که مستاجر تخلیه نکرده شروع به حساب میشود تا زمانی که ملک تخلیه شود مستاجر موظف است پس از پایان قرارداد و تمدید اجباری نیز ملک را تخلیه کند. در غیر اینصورت، علاوه بر جریمه، مستاجر مسئول خسارت تأخیر و اجارهبهای اضافی است البته برای اعمال جریمههای قراردادی، قرارداد و شرایط آن باید دقیق بررسی شود. اگر قرارداد اجازه برداشت مستقیم از وثیقه را داده، شما حق دارید این کار را انجام دهید.
مستأجر موظف است در طول مدت اجاره، از ملک اجارهای به نحو احسن نگهداری کرده و در صورت بروز هرگونه خسارت، آن را جبران نماید. شما میتوانید برای تخلیه ایشان اقدام کنید
سلام اگر در قرارداد اجاره ، شرط خسارت وجه التزام روزانه تاخیر در انجام تعهدات قراردادی پیش بینی شده باشد شما می توانید دادخواست مطالبه خسارت وجه التزام را مطرح نمایید