درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - خرید جنس و عدم پرداخت

سلام خسته نباشید بنده یک مغازه آپاراتی دارم و حدود دو سه ماه پیش شخصی با زانتیا سفید اومد و چهار حلقه لاستیک استوک و کل خدمات والف و بالانس و تعویض و... انجام داد و موقع پرداخت گفت شماره کارت بده بفرستم برای دوستم برات واریز کنه منم شماره کارت و مبلغ دادم و فرستاد برای دوستش خودش هم حدود ی ربع تا بیست دقیقه تو مغازه وایساد ک واریز شه و واریز نشد بعد گفت ک من خیلی عجله دارم باید برم جایی اگه مشکلی نیست من برم میگم برات واریز کنه منم چون یکی دو بار قبلا اومده بود مغازم گفتم باشه و رفت بعد از اون دیگه کلی بهش SMS دادم و زنگ زدم تا یکی دو روز اول جواب میداد و میگفت درگیر بودم و وقت نکردم عصر برات واریز میکنم ولی الان دیگه نه جواب میده نه پولی واریز شده منم الان فقط یه شماره تلفن و شماره پلاک ماشینش رو دارم لطفا راهنمایی کنید الان باید چیکار کنم؟ و اینکه مبلغ 5،400،000 بوده و این مبلغ برای حدود سه ماه پیش بوده و الان قیمت همه چیز بالاتر رفته و اگر من الان بخوام همون لاستیک و خدمات رو انجام بدم حدود 8،500،000 میشه الان من میتونم مبلغ بروز رو بگیرم یا خیر؟

پاسخ ها

سلام به طور کلی، اگر قراردادی مبنی بر قیمت مشخص نشده باشد، شما حق دارید طلب اصل مبلغ یعنی 5،400,000 تومان را مطالبه کنید با این حال، اگر درخواست کنید مبلغ روز پرداخت شود، باید این موضوع را در دادگاه اثبات کنید که خدمات و لاستیک بر اساس قیمت روز باید حساب شود؛ ولی چون معامله و توافق قیمت اولیه بر مبلغ 5,400,000 بوده، معمولاً اصل همان مبلغ پرداخت نشده ملاک است اگر در متن پیام‌ها یا قول اولیه (مثلاً کلمه‌ای در تلفن یا پیامک) مبنی بر افزایش قیمت با گذشت زمان وجود داشته، ممکن است بتوانید مبلغ بالاتر را بخواهید اما رایج‌ترین حالت مطالبه مبلغ همان صدر معامله است.

با سلام

به دفتر خدمات قضایی مراجعه کنید و بدواً اظهارنامه ارسال کنید و پول خود را مطالبه کنید و در اظهارنامه دو روز مهلت دهید اگر پرداخت نکرد می توانید دادخواست مطالبه وجه بدهید. 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص