درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شناسنامه

سلام وقت بخیر. بنده با خانمی صیغه کردم 5 سال پیش ..باردار شدن صیغه فقط یه برگه بود که الانم ندارمش.بچه به دنیا اومد خانم خوب ازمن پول کشید ورفت من موندم بچه .میخوام براش شناسنامه بگیرم از اون خانم هیچ خبری نیست هیچی .هیچ مدرکی هم ندارم چکار کنم ؟ میتونم برم برای شناسنامه گرفتن اگر مدرک ازدواج یا صیغه رو بخوان چی ؟ من ندارمش بچه 2 سالش شد من منتطرخانمم بودم انگاری دودوزه رفته هوا میشه راهنماییم کنین میشه اسم خانم تو شناسنامه بچه نباشه میخوام اسم خودم باشه و بس

پاسخ ها

سلام به اداره ثبت احوال مراجعه کنید و مراحل درخواست شناسنامه را جویا شوید معمولا در این موارد باید دادخواست اثبات نسب (اثبات والدین) به دادگاه خانواده بدهید. دادگاه می‌تواند با بررسی دلایل، آزمایش DNA (اگر لازم شود) و شهادت شهود نسبت بین شما و فرزند را تایید کند چنانچه دادگاه اثبات کند شما پدر طفل هستید، شناسنامه با نام شما صادر می‌شود و می‌توانید نام مادر را ذکر نکنید یا به عنوان ناشناس ثبت کنند.

سلام میتوانید دادخواست اثبات نسب دهید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص