سلام شما اِخراج شدهاید فلذا یکی از شرایط بیمه بیکاری که نامه عدم نیاز هست را در اختیار ندارید.
سلام خیر مگر شما میبایست نامه عدم نیاز داشته باشید شما باید در مهلت یک ماه درخواست بیمه بیکاری را ثبت نمایید
سلام برای گرفتن بیمه بیکاری معمولاً باید بیمه تأمین اجتماعی داشته باشید و اخراج یا بیکار شدن غیرارادی باشد خودتان استعفا نداده باشید حداقل ۶ ماه سابقه بیمه قبل از بیکاری داشته باشید با توجه به حرفهایی که گفتید اگر در آن ۸ ماه کار در پالایشگاه برای شما بیمه رد شده باشد → امکان درخواست دارید اگر روزمزد بودهاید ولی بیمه برایتان رد نشده → معمولاً بیمه بیکاری تعلق نمیگیرد اگر حدود ۲ ماه گذشته → هنوز ممکن است بتوانید اقدام کنید، مخصوصاً اگر دلیل بیکاری را شرایط خاص (مثل شرایط جنگ یا تعطیلی پروژه) اعلام کنید.