درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - اختلاف ملکی

باسلام زمین کشاورزی بوده بعد از فوت ب پدر برادر بزرگم 400 متر زمین حدود 40سال پیش به بنده داد بعنوان ارث خونه ساختم 20 سال بعد سهمیه دوتا خواهر دیگر راداد خونه ساختن حالاکل این زمین کاربری مسکونی پیدا کرده جدیدا ز کل زمین رامتر کردیم 125متر دیگر هم سهم من شد که پشت وچسبیده به بنای قبلی بهمن دادن طبق نقشه دهیاری کوچه ای به عرض 4متر وطول 30متردرقسمت بالای زمین که سهم برادرم ودوتا خواهر دیگر می باشد تعبیه کرده خانه من ی قواره پایین تر از محدوده کوچه هست حالا برادرم مدعیه که توهم باید تو کوچه سهیم باشی و25 متر ازمتراژ کلی زمین من بابت کوچه کم کرده در صورتیکه من هیچ گونه دسترسی و استفاده ای از کوچه مورد نظر ندارم بااین توضیحات ایا باید در این کوچه سهیم باشم یانه

پاسخ ها

با سلام: اگر تقسیم صورت گرفته به صورت مکتوب بوده باشد ادعای برادر بی اساس خواهد بود.

باید بررسی شود

سلام  اگر کوچه در بالای زمین قرار دارد و فقط برای دسترسی سهم برادر و دو خواهر ایجاد شده و ملک شما در پایین‌تر است و راه مستقل خودش را دارد، منطقی و حقوقی این است که کوچه باید از سهم همان قطعاتی کسر شود که از آن استفاده می‌کنند، نه از سهم شما که هیچ بهره‌ای از آن ندارید باید دید آیا بین وراث تقسیم‌نامه کتبی صورت‌جلسه نقشه مورد توافق یا سند رسمی عادی وجود دارد یا نه اگر قبلاً توافق شده که هرکس به نسبت سهم‌الارث در معابر داخلی شریک باشد آن وقت ممکن است کسر از همه انجام شود اما اگر چنین توافقی نیست، برادرتان نمی‌تواند یک‌طرفه ۲۵ متر از سهم شما کم کند.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص