درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - تهدید کارفرما

سلام حدود 4سال هست سرایدار هستیم منتهی متاسفانه یکی دوتا از اهالی ساختمان اذیتمون میکنن و حتی راجب زندگی شخصیمونم دخالت بیش از اندازه میکنن و بی احترامی ولجبازی میکنن واقعا بااین اشخاص باید چکارکنیم که حتی تحدید میکنن که براتون پاپوش درست میکنیم که زندان بیفتید از این اشخاص چطور میشه شکایت کرد واینکه ما قراردادی نبستیم باساختمان ولی بیمه وحقوق رو سروقت میدن من چطور میتونم دربرابر اینها ازخودم دفاع کنم ؟؟واینکه 17واحد ویلایی هست که تمامی کارهاشونو‌ انجام میدیم از قبیل نظافت آبیاری گل وگیاه و....ازاین 17واحد دوواحد باما لجبازی میکنن مابقی حاضر نیستن ما از اینجا بریم متاسفانه الان شرایط جنگی هست من توان جابجایی ندارم، ممنونم ازشما .

پاسخ ها

سلام شما بابت هر گونه بی‌احترامی و اهانت، قادرید که شکایت بنمائید تا مرتکبین، تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

سلام و احترام
نداشتن قرارداد کتبی باعث بی حقی شما نیست؛ چون قرارداد کار می تواند شفاهی هم باشد و پرداخت منظم حقوق و بیمه، دلیل مهم برای اثبات رابطه کاری است. اگر آن دو واحد تهدید می کنند که برای شما پرونده سازی کنند، از پیام، صدا، فیلم دوربین، شهادت سایر ساکنین و گزارش مدیر ساختمان استفاده کنید و بابت تهدید، توهین، افترا یا مزاحمت شکایت کنید. برای اخراج یا قطع همکاری هم تصمیم دو واحد کافی نیست و اگر رابطه کاری شما با ساختمان ثابت باشد، باید حقوق، بیمه، سنوات و مزایای قانونی شما رعایت شود

سلام حتی اگر قرارداد مکتوب ندارید، چون بیمه و حقوق ماهیانه دریافت می‌کنید، از نظر قانون کار، رابطه‌ی استخدامی شما با مجتمع یا هیأت‌مدیره ساختمان رسمی محسوب می‌شود یعنی شما کارگر هستید و ساختمان یا هیأت‌مدیره در حکم کارفرماست

سوالات مرتبط

وکلای متخصص