درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - کالبدشکافی

بچه دخترم رفت داخل استخر شنا بکند وخودش رو دوشی بگیر داخل استخراب غرق شد وفوت کرد نیرو انتظامی آمد وصورت جلسه نوشت وپرسید از کسی شاکی هستید گفتم نه خداوند بچه ام رو از من گرفت. روز بعد که جسد رو بردن پزشکی قانونی ونمیدانم چرا بدون اجازه ام جسد بچه ام رو کالبد شکافی کردن؟ می توانم شاکی باشم بخاطر کالبد شکافی یانه؟ ممنون می شوم به جوابم برسم

پاسخ ها

با سلام در مرگهای مشکوک این کار انجام می‌شود

سلام این قانون هست بدستور دادستان اینکارو میکنن چون هر چیزی ذهنشون میاد

کالبدشکافی در فوت‌های مشکوک یا غرق‌شدگی طبق قانون بدون نیاز به رضایت خانواده و به دستور مقام قضایی انجام می‌شود و پزشکی قانونی در این موارد تکلیف قانونی دارد. بنابراین بابت اصل کالبدشکافی امکان شکایت وجود ندارد اما اگر در نحوه انجام یا رعایت مقررات قصور شده باشد می‌توانید از طریق دادسرای جرایم پزشکی پیگیری کنید.

کالبد شکافی نیاز بدرخواست اولیاء دم یا دستور دادستان دارد

خیر چون مرگ به صورت طبیعی نبوده است

باسلام خیر

سوالات مرتبط

وکلای متخصص