درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ابلاغیه کلانتری که میفرستن

با سلام کاغذ ابلاغیه که از کلانتری محل میاد جای اسم شاکی رو اسم بچه 3الی4 نوشتن اون ابلاغیه درسته یا ن ؟ کاغذ البلاغه باید به اسم ولی اسم بزرگتری باشه آیا درسته یا ن؟

پاسخ ها

با سلام به کلانتری مراجعه نمایید و استعلام بگیرید

سوال دوباره واضح بنویس

اگر موضوع شکایت مربوط به طفل باشد ممکن است نام کودک در ابلاغیه به‌عنوان شاکی درج شود اما طبق قانون امور او باید توسط ولی قهری یا قیم (پدر، جد پدری یا قیم قانونی) پیگیری شود. بنابراین اصل ابلاغیه با نام کودک می‌تواند صادر شود ولی در رسیدگی باید ولی یا نماینده قانونی او حضور داشته باشد.

ابلاغیه ای که به جای نام شاکی بزرگسال، نام کودک ۳ یا ۴ ساله را به تنهایی نوشته باشد، از نظر تشریفات دادرسی صحیح به نظر نمی رسد. چنین ابلاغیه ای معمولاً قابلیت اجرایی ندارد و استناد به آن به عنوان ابلاغ صحیح ممکن است در مراجع قضایی با ایراد مواجه شود. بهتر است نام پدر یا مادر به عنوان ولی یا نماینده قانونی کنار نام کودک یا جایگزین آن درج شود.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص