درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - درگیری

سلام من با دوست با ماشین که هوا بارونی بود با سرعت خیلی پایین به یک عابر پیاده که اومده بود داخل خیابان میخواستم به صورت اتفاقی نه عمدی بهش بزنم که سریع ترمز کردم و اتفاقی هم نیفتاد بعد طرف شروع کرد به فحاشی و ضربه زدن به ماشین که درگیر شدم بعد طرف با مشت زد صورتم که باعت خون ریزی شده الان طرف شکایت کرده ما کلانتری رفتم اظهارت پر کردم و قرار بره بازپرسی دوربین شهرداری هم در خیابان ضبط کرده چه حکمی میدن و باید چیکار کنم ؟؟ ممنون

پاسخ ها

سلام اگر دوربین به خوبی پوشش داده باشد، با شهادت شهود قادرید که مرتکب را به مجازات محکوم بنمائید.

با سلام دیه و حبسرت

با توجه به وجود دوربین، اگر برخوردی با عابر رخ نداده و درگیری پس از فحاشی و حمله طرف مقابل شروع شده باشد می‌توانید با استناد به فیلم و گواهی پزشکی قانونی درخواست برائت از اتهام ضرب و جرح عمدی و اثبات دفاع مشروع یا شروع‌کننده بودن طرف مقابل بدهید. در صورت اثبات حمله و ضرب او به شما، خودتان علیه او شکایت ضرب‌وجرح و تخریب خودرو را مطرح کنید تا وضعیت به نفع‌تان روشن شود.

بستگی به ادله ابرازی و نظریه پزشکی قانونی و تصمیم مقام قضایی دارد

باسلام قاصی تصمیم میگیرد شما هم شکایت کنید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص