در صورت مشاع، مطابق ماده 4 قانون تملک آپارتمانها عمل میشود و چنانچه اختصاصی ست به عهده مالک است
سلام شما از درب پارکینگ هیچگونه استفادهای نمینمائید تا هزینهای پرداخت کنید و اساساً درب شما، جداست. بنابراین لازم به پرداخت هزینه نیست.
سلام هزینههای مشترک عمومی مثل تعمیر درب پارکینگ، آسانسور، نظافت، روشنایی، تعمیرات کلی ساختمان این هزینهها معمولاً به همه مالکین واحدهایی که در مشاعات سهم دارند تعلق میگیرد، حتی اگر از آن استفاده نکنند و هزینههای اختصاصی استفاده هزینههایی که فقط به استفادهکنندگان مربوط میشود مثلاً اگر هزینهای فقط برای استفادهکنندگان خاص باشد در مورد درب پارکینگ معمولاً در اکثر ساختمانها اینطور تفسیر میشود اگر پارکینگ جزء مشاعات ساختمان باشد و شما سند یا حق استفاده از یک پارکینگ در آن ساختمان داشته باشید، معمولاً باید در هزینه تعمیر درب پارکینگ سهم خود را پرداخت کنید؛ حتی اگر مدتی از آن استفاده نکرده باشید عدم استفاده از مشاعات، باعث معافیت از هزینهها نمیشود این موضوع در قانون هم ذکر شده اما یک استثنا ممکن است وجود داشته باشد اگر پارکینگ در سند شما به صورت مستقل و جدا از ساختمان مسکونی باشد و شما جزو مالکین آن ساختمان محسوب نشوید فقط یک فضای جدا دارید، ممکن است بتوان استدلال کرد که در هزینههای مشترک ساختمان مسئولیتی ندارید؛ مگر اینکه در سند یا توافق ساختمان چیزی ذکر شده باشد.