شخص که مالک نبوده فضولی اجاره داده چنانچه مالکین اجاره را تنفیذ نکنند و رد کنند اجاره از بین میرود
چون شخصی که اجازه داد ه مالک نبوده بنابراین نیاز به اجازه مالکیت دارد تا تنفیذ شود
سلام در این وضعیت، بهطور معمول اجارهدهنده اگر مالک نبوده یا حق اجاره دادن نداشته باشد، معامله نسبت به مستأجر دچار اشکال اساسی است و مستأجر میتواند بسته به اوضاع پرونده، ابطال/فسخ قرارداد، استرداد ودیعه و اجارههای پرداختی، مطالبه خسارت، و حتی شکایت کیفری را مطرح کند اگر کسی که ملک را اجاره داده مالک نبوده، وکالت یا نمایندگی از مالک نداشته و نامش در سند، ثبت یا مدارک رسمی نبوده در این صورت اصولاً سمت قانونی برای اجاره دادن نداشته پس قرارداد اجاره میتواند غیرنافذ یا باطل/قابل بیاثر شدن تلقی شود، بسته به جزئیات پرونده و نظر دادگاه.