درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ملک

ملکی ک در سال 88تفکیک و شماره پلاک اصلی و فرعی و مفروض مشخص و در سال 91ب نام دونفر صادر شده و در اداره ثبت و اسناد استان موجود هست و هنگام انتقال در سال 96 توقیف دولت و وجود نامه اگر شخصی ک هیچ اسمی از ان در این اسناد نیست آن را اجاره و ان هم بصورت خلافی ساخته بدهد و مستاجر آگاه نباشد و متوجه شود چه حکمی دارد؟

پاسخ ها

شخص که مالک نبوده فضولی اجاره داده چنانچه مالکین اجاره را تنفیذ نکنند و رد کنند اجاره از بین میرود

چون شخصی که اجازه داد ه مالک نبوده بنابراین نیاز به اجازه مالکیت دارد تا تنفیذ شود 

سلام در این وضعیت، به‌طور معمول اجاره‌دهنده اگر مالک نبوده یا حق اجاره دادن نداشته باشد، معامله نسبت به مستأجر دچار اشکال اساسی است و مستأجر می‌تواند بسته به اوضاع پرونده، ابطال/فسخ قرارداد، استرداد ودیعه و اجاره‌های پرداختی، مطالبه خسارت، و حتی شکایت کیفری را مطرح کند اگر کسی که ملک را اجاره داده مالک نبوده، وکالت یا نمایندگی از مالک نداشته و نامش در سند، ثبت یا مدارک رسمی نبوده در این صورت اصولاً سمت قانونی برای اجاره دادن نداشته پس قرارداد اجاره می‌تواند غیرنافذ یا باطل/قابل بی‌اثر شدن تلقی شود، بسته به جزئیات پرونده و نظر دادگاه.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص