درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - دیه

سلام مامور فراجا بودم و درحین ماموریت و درگیری با متهم مصدوم و نهایتا جانباز شناخته شدم.متهم زندان هست وتوانایی پرداخت دیه منو نداره..باتوجه به ماموریت که جهت نظم وامنیت و دولتی بوده درجهت پرداخت دیه هیچ موسسه یا صندوقی نیست پرداخت کند و از متهم وصول کند.. برا دولت رفتم حالا حق زن وبچه ام ضایع که طرف ندارد..تشکر

پاسخ ها

فرجام غرامت پرداخت میکند

برگه پزشکی قانونی باید رویت شود سپس می‌توانیم در این زمینه اظهارنظر نهایی داشته باشیم 

سلام اگر محکوم‌علیه (متهم) توانایی پرداخت دیه را نداشته باشد یا در زندان باشد، در برخی موارد می‌توان از صندوق تأمین خسارت‌های بدنی درخواست پرداخت دیه کرد. این صندوق زیر نظر بیمه مرکزی است و بعداً خودش مبلغ را از محکوم‌علیه وصول می‌کند این مسیر بیشتر در پرونده‌های تصادف استفاده می‌شود، اما در بعضی پرونده‌های دیگر هم با رأی دادگاه امکان بررسی دارد.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص