درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - خودرو

سلام من یک ماشین نیسان خریدم از یکی دیگری من تمام پول ماشین رو دادم و هیچ گونه بدهی ندارم اما کسی که من ازش ماشین رو خریدم بدهکار هست صاحب ماشین هست صاحب ماشین آمد از خونه من به زور ماشین برده الان من چکار کنم ماشین از کی بگیرم

پاسخ ها

با درود 

پرسشگر ارجمند ابتدا اظهارنامه ارسال دارید اگر افاقه ننمود سپس طرح شکایت نمایید 

باید به طرفیت هر دو نفر شکایت نمایید

با سلام، شما با پرداخت ثمن، مالک منقول (ماشین) شده‌اید (ماده ۳۸ قانون مدنی) و فروشنده بدهکار صاحب قبلی، حق رجوع به شما را ندارد. بابت «تصرف عدوانی» ماشین توسط صاحب قبلی، فوراً به کلانتری بروید و شکایت کیفری ثبت کنید و همزمان دادخواست «خلع ید و مطالبه اجرت‌المثل» به دادگاه حقوقی بدهید.

اگر توقیف هست دادخواست بدهید با عنوان اعتراض ثالث 

پرسشگر محترم در پاسخ دو نکته را عرض میکنم: ۱. اگر منظور از زور استفاده از تهدید و ورود به عنف است که عملی غیرقانونی بوده و حق شکایت کیفری علیه مرتکب برای شما وجود دارد 

۲. اگر منظورتان استفاده از قوه قهریه مثل پلیس به همراه دستور قضایی است در این حالت شما باید ابتدا مالکیت خود را ثابت نمایید که دعوایی چند جانبه و حاوی خواسته های به هم پیوسته است که توصیه به استفاده از وکیل میشود تا خدای ناکرده با رد دادخواست و طولانی شدن دادرسی مواجه نشوید

 با سلام اگر خودرو را از مالک آن خریداری کردید و قرارداد دارید می‌توانید شکایت کنید و دادخواست بدهید اما اگر از شخصی غیر خریداری کردید باید از او شکایت دیگری مطرح بکنید مالک نسبت به شما الزامی ندارد 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص