درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شکستن غیر عمد گوشی

سلام ، من به شوخی و خیلی آروم سیلی زدم و همزمان آن شخص گوشی خودش را داشت از جیبش درمی‌آورد و از دستش افتاد و شکست آیا باید خسارت بدم؟ شاهد و فیلم دارم ک دستم به گوشیش نخورد و غیر عمد بود

پاسخ ها

با سلام اگر اقدام شما باعث این موضوع شده باشد بله

سلام  بله شما  مسئولیت حقوقی خواهید داشت  حتی اگر غیرعمد بوده باشد  شما می‌بایست خسارت را پرداخت نمایید 

اگر ثابت شود تماس شما با گوشی نبوده و سقوط آن مستند به فعل شما نیست طبق مواد ۳۲۸ و ۵۰۶ قانون مدنی و قواعد تسبیب، مسئولیتی برای جبران خسارت ندارید مگر اینکه رابطه سببیت بین سیلی و افتادن گوشی توسط طرف مقابل اثبات شود.

  1. اگر تقصیر شما اثبات نشود، خیر

با سلام، بر اساس ماده 308 قانون مدنی، اگر ثابت کنید ضربه شما مستقیماً به گوشی نخورده و افتادن گوشی ناشی از حرکت خود شخص بوده، مسئولیتی ندارید. فیلم و شاهد را در دادگاه ارائه دهید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص