با درود
پرسشگر ارجمند اگر قرارداد دارید میتوان کاری کرد برای شما ولو پیامک باشد راه دفاع از حقوق شما وجود دارد.
نیاز به بررسی دارد
با سلام، معامله مجدد خودرو توسط مالک با شخص ثالث بدون فسخ قرارداد قبلی شما، باطل و فروش مال غیر است (ماده ۳۶۰ قانون مدنی). شما میتوانید هم علیه فروشنده شکایت «تسبیب و فروش مال غیر» کیفری کنید و هم به دادگاه حقوقی برای «الزام به انتقال سند یا استرداد دوچندان بیعانه» مراجعه نمایید.
سلام به طور کلی با توضیحی که دادید، اگر قرارداد (قولنامه) معتبر داشته باشید و شما آماده پرداخت باقی پول بودهاید، فروش همان خودرو به شخص دیگر بدون فسخ قرارداد با شما میتواند مشکل حقوقی داشته باشد و حتی در برخی شرایط مصداق «فروش مال غیر» یا حداقل «معامله معارض» محسوب شوداگر در قولنامه این موارد بوده باشد مشخصات کامل خودرو قیمت معامله مبلغ بیعانه زمان پرداخت باقی پول و تحویل خودرو در این صورت قرارداد شما از نظر حقوقی معتبر است حتی اگر سند رسمی هنوز منتقل نشده باشد.