اگر پارکینگ شما در سند بهصورت اختصاصی قید شده و پارک خودروی دوم مزاحمتی برای سایرین یا مشاعات ایجاد نکند معمولاً همسایهها حق جلوگیری ندارند، اما دریافت شارژ اضافی فقط در صورتی قانونی است که در اساسنامه یا با تصویب مجمع عمومی ساختمان مقرر شده باشد.
سلام در قانون تملک آپارتمانها معمولاً ملاک تعداد پارکینگهای اختصاصی در سند است، نه فضای خالی. بنابراین اگر در سند شما فقط یک پارکینگ ذکر شده باشد، از نظر حقوقی حق استفاده از یک محل پارک را دارید.حتی اگر فضای پارکینگ شما بهگونهای باشد که دو خودرو جا شود و مزاحمتی هم ایجاد نکند، برخی مجتمعها میتوانند به استناد مقررات داخلی یا مصوبه مجمع عمومی بگویند هر واحد فقط به اندازه پارکینگ سندی خودرو پارک کند اگر هیچ مزاحمتی برای عبور و مرور یا پارک دیگران ایجاد نشود و آییننامه داخلی ساختمان هم محدودیتی نگذاشته باشد، معمولاً اعتراض همسایهها مبنای قوی قانونی ندارد، ولی در عمل ممکن است مدیر یا مجمع ساختمان مقرراتی وضع کنند.
سلام بله فقط حق پارک یک خودرو در پارکینگ وجود خواهد داشت
بدون هماهنگی همسایگان مزاحمت محسوب میشود