درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - جراحی

سلام وقت بخیر بنده دختر هستم ولی از داشتن بالاتنه بیزارم و با بقیه بدنم هیچ مشکلی ندارم و از جنسیتم هم راضیم میخواستم بدونم با رضایت پدر و مادر و در صورت داشتن سن قانونی می‌شود اقدام به تخلیه کرد؟

پاسخ ها

پاسخ کوتاه و صریح:

❗ از نظر قانون

عملی به نام “تخلیه یا برداشتن بافت سینه (بدون دلیل پزشکی)” در ایران قابل انجام نیست حتی با:

  • رضایت پدر و مادر
  • سن قانونی
  • و درخواست شخصی

 

✔ فقط در یک حالت ممکن است

اگر موضوع شما:

  • مشکل پزشکی واقعی باشد (مثل تومور، درد شدید، ناهنجاری جسمی)

سلام و عرض ادب. اگر سن قانونی دارید، رضایت اصلی با خود شماست؛ ولی تخلیه پستان یا هر عمل مشابه، فقط وقتی مجاز است که پزشک آن را از نظر علمی، فنی و پزشکی قابل انجام و مشروع بداند و رضایت آگاهانه شما هم اخذ شود.

سلام و عرض ادب خدمت شما 

با توجه به اینکه شما به بدنتان و جنسیت خود آگاهی دارید و با رضایت والدین و داشتن سن قانونی، امکان پیگیری حقوقی برای تخلیه یا تغییرات جسمانی وجود دارد، اما لازم است با یک پزشک و مشاور حقوقی متخصص مشورت کنید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص