از طریق سامانه جامع روابط کار شکایت خود را ثبت کنید
سلام وقتتون بخیر
در صورتی که پس از پایان کار، کارفرما سنوات شما را پرداخت نکرده باشد، میتوانید از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل اشتغال اقدام به شکایت کنید. برای این کار باید در سامانه جامع روابط کار (prkar.mcls.gov.ir) ثبتنام کرده و شکایت خود را با عنوان «مطالبه مزایای پایان کار» ثبت نمایید. مدارکی مانند کارت ملی، سابقه بیمه دهساله و در صورت وجود، فیش حقوقی یا قرارداد کار را بارگذاری کنید. پرونده ابتدا در هیأت تشخیص اداره کار رسیدگی و در صورت اعتراض، در هیأت حل اختلاف بررسی میشود. طبق ماده ۲۴ قانون کار، کارفرما موظف است بابت هر سال سابقه، معادل یک ماه آخرین مزد ثابت یا حقوق کارگر را به عنوان سنوات پرداخت کند.
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.