سلام اگر متصدیان دستگاه دارای گواهینامهی گذراندن دوره باشند، لزوماً حضور متخصص لازم نیست. از سوی دیگر، تکلیفی به ارائه توضیح و تفسیر ندارند و شما بایست آزمایش مادر را نزد پزشک متخصص ببرید.
بله، چون طبق ماده ۳ آییننامه تأسیس و اداره مؤسسات تصویربرداری پزشکی، انجام رادیولوژی بدون نظارت و تأیید متخصص تخلف انتظامی و قابل شکایت در سازمان نظام پزشکی و تعزیرات حکومتی است