سلام وقت شما هم بخیر. با توجه به توضیحاتی که دادید، چند نکته مهم وجود داره: 1. عدم وجود صورتجلسه کتبی تعیین مدیر ساختمان اگر صورتجلسه رسمی و امضاشدهای برای انتخاب شما به عنوان مدیر وجود نداشته باشه، شما از نظر قانونی بهطور رسمی مدیر محسوب نمیشید. بنابراین مسئولیت قانونی (چه مدنی، چه کیفری) در قبال حوادث مشاعات بهطور مستقیم متوجه شما نخواهد بود. 2. شهادت شفاهی ساکنین در صورتی که در دادگاه یا نزد مقام قضایی، چند نفر از ساکنین شهادت بدن که عملاً شما کارهای مربوط به مدیریت ساختمان رو انجام میدادید و توافق شفاهی یا ضمنی وجود داشته، ممکنه به عنوان "مدیر عرفی" شناخته بشید. اما همچنان مسئولیت کیفری تنها در صورتی متوجه شما خواهد بود که کوتاهی یا قصور مستقیم و مؤثری از سوی شما در ایجاد حادثه احراز بشه (مثل بیتوجهی به نقص ایمنی که اطلاع داشتید و اقدامی نکردید). 3. پیشنهاد حقوقی برای جلوگیری از سوءتفاهمهای احتمالی یا گرفتاریهای قانونی، بهتره: یک صورتجلسه رسمی با امضای همه ساکنین تنظیم کنید و در اون مشخص بشه چه کسی مدیره، چه وظایفی داره و مسئولیتها به چه صورت تقسیم میشن. در صورت امکان، این صورتجلسه رو در دفتر اسناد رسمی ثبت کنید. حتماً فاکتورها و رسیدهای پرداختها رو نگه دارید و صورتحسابهای شفاف ارائه بدید. اگر دوست دارید، میتونم یک نمونه صورتجلسه آماده کنم که با ساکنین امضا کنید.
مدیر مطابق شرح وظایف ملزم به پاسخگویی است
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.