با سلام
با توجه به توضیحات ارائه شده شما بهتر است از برادر صاحب ملک با عنوان فروش مال غیر شکایت کنید و اگر صاحب ملک در دادگاه حاضر شد و اقرار کرد با رضایت او بود در این صورت معامله شما با برادر صاحب ملک قانونی است و شما می توانید ملک را تحویل بگیرید.
در این صورت معامله دوم باطل است و نفر دوم که ملک را خریداری کرده می تواند علیه فروشنده طرح دعوی کند.