مشاوره حقوقی رایگان - تبدیل وضعیت استخدامی آموزش و پرورش از برون سپاری به حق التدریس

با سلام
بنده حدود 5 سال به عنوان مربی کامپیوتر درراموزشگاه ازاد فنی حرفه ای و همچنین از طریق قرارداد با اموزشگاه که به صورت خریددخدمات اموزشی با اموزش و پرورش در دبیرستان دولتی مشغول به تدریس هستم و فرزند جانباز 40 هستم. ایا میشود که تبدیل وضغیت از برون سپاری به حق التدریس اقدام کرد؟

پاسخ ها :

حسن امیربیک

جناب آقای حسن امیربیک:

استان : البرز


با سلام خدمت کاربر گرامی-خواسته شما تابع مقررات آموزش و پرورش می باشد. به اداره آموزش و پرورش متبوع مراجعه کنید.موفق باشید.


09:59:10   1400/5/30

موافق (0) مخالف (0)

حسین حاجی زاده

جناب آقای حسین حاجی زاده :

استان : تهران


دستورالعمل تبدیل وضعیت ایثارگران بند “د” تبصره (20) بودجه 1400
ماده 1- در این دستورالعمل تعریف و اختصارات در معانی زیر بکار می روند:

– قانون: قانون بودجه سال 1400 کل کشور

– مشمولین مشمولین ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن که در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند و به موجب بند «د» تبصره (20) قانون، باید به استخدام رسمی دستگاه اجرایی تبدیل وضع یابند.

– سازمان: سازمان اداری و استخدامی کشور

– دستگاه اجرایی: دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (2) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

– نیروی قراردادی: مشمولینی که به موجب قرارداد مقام صلاحیتدار، قرارداد مستقیم با دستگاه اجرایی داشته (اعم از مشمولین تبصره ذیل ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون کار و یا سایر قوانین و مقررات حاکم بر دستگاه های اجرایی) و به طور تمام وقت در فعالیت‌های مربوط به امور جاری دستگاه فعالیت می نمایند.

– نیروی شرکتی: مشمولینی که از سوی شرکت‌های طرف قرراداد با دستگاه اجرایی بکارگیری شده و در دستگاه اجرایی به طور تمام وقت در فعالیت‌های مربوط به امور جاری دستگاه فعالیت می‌نمایند.

– نیروی طرحی: مشمولینی که برابر موافقتنامه‌های مبادله شده بین سازمان برنامه و بودجه کشور و دستگاه اجرایی، از محل اعتبارات طرح های عمرانی توسط دستگاه اجرایی بکارگیری شده و به طور تمام وقت در فعالیت های مربوط به دستگاه فعالیت می نمایند.

ماده 2- مشمولینی که در زمان تصویب قانون، به صورت تمام وقت در یکی از حالات آزمایشی (رسمی آزمایشی)، پیمانی، قراردادی، طرحی و شرکتی برای انجام فعالیت‌های جاری دستگاه، در دستگاه‌های اجرایی به موجب حکم یا قرارداد مقام صلاحیتدار خدمت می نمایند، با رعایت شرایط زیر به صورت رسمی (یا عناوین مشابه بر اساس مقررات مورد عمل در دستگاه اجرایی)، استخدام و یا تبدیل وضع می شوند:

1- صلاحیت مشمولین برای استخدام رسمی به تأیید گزینش برای استخدام رسمی فرد، ادامه خدمت وی در دستگاه اجرایی تابع حکم مقرر در ماده (47) آیین نامه اجرایی قانون گزینش کشور می‌باشد.

2- پست بلاتصدی در تشکیلات تفصیلی دستگاه برای انتصاب مشمولین وجود داشته باشد (در صورت عدم وجود پست بلاتصدی مناسب برای افراد مشمول، دستگاه اجرایی می‌تواند از طریق «سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی کشور» نسبت به پیشنهاد تغییر عناوین پست‌های سازمانی و یا انتقال و جابجایی آن متناسب با شرایط مشمولان اقدام نماید).

3- حق بیمه این نیروها باید توسط دستگاه اجریای مربوط یا شرکت‌های طرف قرارداد با دستگاه اجرایی پرداخت شده باشد.

تبصره: موارد استثناء این بند در خصوص نیروهای قراردادی، با اعلام بالاترین مقام دستگاه اجرایی و تأیید ذیحساب مبنی بر دریافت حقوق و مزایا از دستگاه اجرایی بابت فعالیت تمام وقت در امور جاری دستگاه از ابتدای سال 1399، قابل اقدام است.

4- این نیروها باید در زمان تصویب قانون با دستگاه اجرایی یا شرکت‌های طرف قرارداد، قرارداد داشته باشند و قرارداد آنها در سال جاری نیز تمدید شده باشد.

تبصره 1: استخدام و تبدیل وضع مشمولین با رعایت تبصره (2) قانون اصلاح بند (و) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد. رعایت شرایط احراز از نظر مدرک تحصیلی در مشاغل تخصصی دستگاه های اجرایی ضروری است.

تبصره 2: در استخدام و تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی دستگاه های اجرایی و همچنین کادر آموزشی وزارت آموزش و پرورش، مقررات خاص مربوط به این گروه از شاغلین توسط دستگاه های مربوطه اعمال خواهد شد.

ماده 3- تاریخ اجرای احکام رسمی صادره برای مشمولین این قانون 1/1/1400 می باشد.

ماده 3- سهم هر یک از دستگاه های اجرایی از سقف اعتبار تعیین شده در بند (د) تبصره (20) قانون، توسط سازمان برنامه و بودجه کشور مشخص خواهد شد. همچنین دستگاه های اجرایی موظفند با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به جابجایی اعتبارات مربوط به حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر آن دسته از مشمویلن این دستورالعمل که به استخدام رسمی دستگاه درمی آیند، از سایر فصول به فصول (1) و (6) اقدام نمایند.

تبصره: اعتبار مورد نیاز برای تبدیل وضعیت مشمولین آن دسته از دستگاه های اجرایی مشمول بند «د» تبصره (20) قانون که فاقد ردیف در جداول (7) و (10) قانون هستند، از محل منابع داخلی تأمین می گردد.

ماده 4- در صورت محدودیت اعبارات تخصیصی دستگاه (در سقف اعتبار تعیین شده در قسمت اخیر بند «د» تبصره (20) قانون) اولویت برای استخدام و یا تبدیل وضع مشمولین بر اساس سابقه خدمت بیشتر می باشد.

ماده 5- بکارگیری نیروی انسانی جدید در دستگاه های اجرایی به جایگزینی نیروهای قراردادی، شرکتی و طرحی که در اجرای بند (د) تبصره (20) قانون، به استخدام رسمی دستگاه اجرایی درمی‌آیند، ممنوع است.

ماده 6- تمامی دستگاه های اجرایی موظفند پس از اجرای این دستورالعمل، اطلاعات کارکنان را در سامانه کارند ایران (زیرسامانه پاکنا) بارگذاری و بروزرسانی نمایند. آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که شماره مسخدم از سازمان دریافت می‌نمایند، باید اطلاعات و مستندات مشمولین را با رعایت شرایط این دستورالعمل در سامانه کارمند ایران بارگذاری و ارسال نمایند تا اقدام لازم نسبت به صدور شماره مستخدم برای افراد واجد شرایط به عمل آید. بررسی اطلاعات و صدور شماره مستخدم برای مشمولین شاغل در واحدهای استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و برای مشمولین شاغل در واحدهای ستادی دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان صورت می‌پذیرد. مسئولیت صحت اطلاعات و مستندات بارگذاری شده در سامانه مذکور در چارچوب قوانین و مقررات بر عهده دستگاه اجرایی است.

تبصره: دستگاه‌های اجرایی اطلاعات و مستندات مشمولین رسمی شاغل در دستگاه که دارای حکم کارگزینی بوده ولی فاقد شماره مستخدم می‌باشند را نیز با رعایت شرایط این دستورالعمل در سامانه کارمند ایران، جهت صدور شماره مستخدم رسمی بارگذاری و ارسال نمایند.

ماده 7- مسئولیت پیگیری اجرای بند (د) تبصره (20) قانون و مفاد این دستورالعمل در آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که برای کارمندان خود از سامانه کارمندایران شماره مستخدم دریافت نمی‌نمایند (نظیر وزارت نفت، بنیاد مستضعفان، وزارت اطلاعات و…) حسب مورد بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می‌باشد.

تبصره: در صورت وجود ابهام در خصوص انطباق افراد از نظر ایثارگری با مصادیق عنوان شده در ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، احراز شرایط توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (حسب مورد) صورت خواهد گرفت.

ماده 8- مسئولیت حسن اجرای بند (د) تبصره (20) قانون و مفاد این دستورالعمل در دستگاه اجرایی، بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی است.


12:13:35   1400/5/30

موافق (0) مخالف (0)


تبدیل وضعیت استخدامی آموزش و پرورش از برون سپاری به حق التدریس تبدیل وضعیت استخدامی تبدیل وضعیت

سوالات مرتبط

تبدیل وضعیت استخدامی
باسلام بنده برادر شهید با مدرک تحصیلی کارشناسی در حدود 12 سال میباشد که بصورت قراردادی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کار میکنم و هنوز تبدیل وضعیت نشده ام. آیا می توانم از طریق دیوان عدالت طرح شکایت نم...
تبدیل وضعیت استخدامی
با سلام فرزند جانباز 25 درصد با مدرک کارشناسی ارشد و مشغول به کار در وزارت جهاد کشاورزی هستم اگر از طریق دیوان برای تبدیل وضعیت شکایت کنم راهی برای تبدیل وضعیت وجود داره یا خیر هر چند یکبار از طریق اد...
تبدیل وضعیت از قراردادی به رسمی قطعی مطابق ماده 87 برنامه پنجساله ششم توسعه
با سلام و عرض ادب بنده از سال 92 بعنوان کارمند قرارداد انجام کار معین در سازمان امور مالیاتی مشغول بکار هستم و فرزند جانباز 10 درصد می باشم و نامه جانبازی صادره از بنیاد شهید را در سال 96 تسلیم امور ا...
تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی فرزندان جانباز و آزاده
سلام. وقت بخیر، بنده فرزنده جانباز 25٪ و آزاده 1562 روز هستم، حدود 12 سال در شرکت مخابرات به صورت شرکتی مشغول به کار هستم. دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات هم هستم.خ واستم بدونم بلاخره بنده...
تبدیل وضعیت شرکتی
با عرض سلام وقت بخیر. ما از سال 1393 به صورت شرکتی در رشته پرستاری در بیمارستان مشغول به کار هستیم. ایا تبدیل وضعیت ما امکان پذیر هست و به چه صورت....