گام نخست : شایستهاست موضوع مورد درخواست یا شکوائیه خود را مطابق "دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان مؤسسات اعتباری" مصوب شورای پول و اعتبار که طی بخشنامه شماره 306382/93 مورخ 15/11/1393 به کلیه بانکها و مؤسسات اعتباری ابلاغ گردیده ؛ به واحد های بازرسی و یا سامانه رسیدگی به شکایت بانک یا مؤسسه اعتباری مربوطه منعکس نمایید. در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب ویا اعتراض به پاسخ بانک عامل ، مراتب را به همراه مستندات درسامانه این بانک ثبت فرمایید. این امر موجب تسریع دربررسی تقاضا و ارائه پاسخ به شما خواهد بود. ب) طرح موضوع توسط ذینفع: هرگونه شکایت و درخواستی، میبایست توسط ذینفع و یا وکیل قانونی او مطرح گردد. درج کامل مشخصات فردی و اطلاعات شعبه بانک یا مؤسسه اعتباری مورد نظر الزامی است. ج) شکواییههای مطروحه در محاکم قضایی: بدلیل قاطع بودن احکام دادگاهها، شکواییههایی که در محاکم قضایی مطرح و در حال رسیدگی هستند قابل بررسی توسط بانک مرکزی ج.ا.ا نمیباشند. د) موارد خاص: به منظور تسریع در رسیدگی به شکواییهها، در ارتباط با مواردی که محور اصلی مکاتبات مردمی با بانک مرکزی ج.ا.ا میباشند، اطلاعات لازم در «سامانه پاسخگويی به شکايات و ارتباط مردمی» ارائه گردیده است. از اینرو خواهشمند قبل از ثبت تقاضای خود دراین سامانه، اطلاعات مشروحه در 21 سرفصل موجود در سامانه را بدقت مطالعه فرمایید.
شماره نامه را پیگیری کنید میتوانید شکایت کنید چون تاریخ و شماره ثبت دارد
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.