سلام. ما 5 ماه پیش خانه ای را اجاره کردیم. سال ساخت خانه 30 سال پیش است که ایراد زیاد دارد. ولی صاحب خانه هیچ توجهی به شکایات ما نمی کند و فقط کابینت ها که پوسیده بود را تعمیر کرد و آن هم خودمان رنگ کردیم و از اجاره کم کردیم. ساختمان 5 واحدی است و قبض آب و گاز مشترک است. منزل ما 120 متر است و منازل بالاتر 60 متر. موجر به ما گفت که در فصل سرد چون خانه ما دو برابر است و برای گرم کردن آن دو بخاری لازم است ما باید دو برابر بدهیم. در ابتدا قبول کردیم چون منطقی بود ولی منزل طوری است که گرما درونش باقی می ماند و یک بخاری جواب گو است و روز ها خاموش است. ولی موجر هیچ قبضی به ما نمی دهد و میگوید که خودم حساب می کنم و از پول ودیعه کسر خواهم کرد ولی ما گفتیم که قبض را می خواهیم خودمان پرداخت کنیم ولی هیچ توجهی نمی کند. بین همسایه ها حرف این بود که کنتور فقط برای یک خانواده است و اداره آب و گاز جریمه می کند . خانه با وجود آن که پارکینگ بزرگ دارد ولی موجر آن را در اختیار خودش گذاشته و با توجه به این که خانه دقیقا روبروی یک فضای سبزی است که انواع جرائم در آن اعم از خرید و فروش و مصرف مواد مخدر، شرب خم و .. وجود دارد، آن را به مستاجر نمی دهد. لازم به ذکر است که چند روز پیش موتورمان را نصف شب داشتن میدزدیدن که همسایه بالا که موتور خودش را هم برده اند دزد را گرفت و تحویل پلیس دادیم. همسایه ها اصلا مراعات نمی کنند و موجر هیچ تذکری به آن ها نمی دهد و با وجود آن که کاملا مشخص است حق با ما است موجر طرف مستاجری را می گیرد که چند سال است مستاجر وی است و موجر هیچ کاری نمی کند. چند روز پیش چاه توالت گرفته بود ما گفتیم که شاید حواسمان نبوده و چیزی در آن افتاده بنابراین با لوله باز کنی تماس گرفتیم. تعمیر کار تشخیص داد که لوله ها رسوب کرده ما با صاحب خانه تماس گرفتیم و ادعا کرد که 3 ماه قبل از آن که ما بیاییم رسوب گیری کردم. همچنین گفت که تعمیر کار این طور می گوید که پول بیشتری دریافت کند حتی وقتی با تعمیرکار صحبت کرد گفت که ببیند آیا ما درون آن چیزی انداخته ایم یا خیر ولی تعمیرکار گفت که رسوب کرده و موجر گفت که من این جا نیستم که بیایم و ببینم. تعمیرکار کارش را انجام داد و حقش را دادیم 5 دقیقه بعد از آن که تعمیر کار رفت، آمد دم خانه و گفت آیا تعمیرکار هست یا نه. وقتی هزینه را گفتیم قبول نکرد و گفت گردن خودتان است. من هم یک زن سرپرست خانوار هستم و به خاطر همین اهمیت نمی دهد. من پرونده ناراحتی اعصاب دارم و تاکنون خودم را خیلی کنترل کرده ام و حالا از شما میخواهم که بدانم اگر شکایت کنم در دادگاه برنده می شود یا خیر؟ در ضمن چگونه میتوانم قبل از آن که رسما شکایت کنم کارشناس بیاورم و قیمت خانه را تخمین بزند؟ با سپاس فراوان.
شما باید ابتدا درخواست تامین دلیل به شورا بدهید و سپس....
23:32:24 1399/10/25
شکایت از موجر به دلیل عدم تعمیر ساختمان ندادن قبض گاز توسط موجر ممانعت از استفاده از پارکینگ توسط موجر شکایت از موجر روابط موجر و مستاجر موجر مستاجر کارشناسی ملک
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.