درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - اعلام فسخ و خلع ید سازنده

به عنوان مالک ، قرارداد مشارکت در ساخت با سازنده دارم . مدت 8 ماه از اتمام مدت قراداد ‌گذشته ، فقط در حد یک اسکلت نیمه کاره جلو رفته و به اظهارنامه هایم توجه نمیکند ‌. اعلام فسخ هم کرده ام و بی خیال است . تامین دلیل هم کرده ام . آیا علاوه برای دادخواست تایید فسخ از دادگاه ، باید دادخواست تخلیه ید کنم یا خلع ید ؟ و آیا تا زمان تایید فسخ ، می توان برای سرعت کار ، دادخواست دستور موقت جهت تخلیه ید ( یا خلع ید ) ارائه داد ؟

پاسخ ها

سلام  اگر در قرارداد مشارکت  ، شرط فسخ پیش بینی شده باشد  با شرایطی خاص امکان درخواست تائید فسخ قرارداد  وجود خواهد داشت  شما می‌بایست ابتدا اظهارنامه مبنی بر اعلام فسخ قرارداد تنظیم و برای سازنده ارسال نمایید   

با سلام، دعوای خلع ید نتیجه‌ای در پی ندارد چون با سازنده قرارداد قانونی داشتید 

سلام و درود و عرض ادب خدمت شما 

معمولاً باید هم‌زمان با دادخواست تأیید ، اجرای فسخ برای خلع ید یا تخلیه اقدام کنید و دستور موقت تخلیه، خلع ید فقط در صورت وجود شرایط فوریت و احتمال تضییع حق قابل طرح و در عمل سخت‌گیرانه است. برای ترتیب اثر حتما با وکیل مشورت کنید .

سوالات مرتبط

وکلای متخصص