درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - تقسیم نامه بدون حضور طرف مقابل

بنده یک تقسیم نامه تنظیم کردم تو بنگاه و زمینم رو به دوقسمت بین خودم و پسرعموم تقسیم کردم .پسرعموم قبلش شکایت کرده بود و ( نمی‌دونستم حکم دادگاه چیه ایا زمین پدربزرگم به من میرسد یا پسرعموم) حکم اومده بود اما ابلاغ نشده بود بعدا دیدم زمین برای منه. خلاصه من صرف نظر کردم از قراداد اما برگه رو از بنگاه نیاوردم پسرعموم هم امضا نکرده بود ، الان بعد 9 سال برگه رو از بنگاه دار گیر آورده و امضا کرده و ازم شکایت کرده. تکلیف چیه

پاسخ ها

سلام  جهت اظهارنظر دقیق حقوقی نیاز به بررسی جزئیات موضوع و مفاد تقسیم نامه است 

سلام و عرض ادب خدمت شما بزگوار 

چون اظهارنظر و امضای نهاییِ تقسیم‌نامه در بنگاه بعد از گذشت ۹ سال و با وجود شکایت ، حکم، کاملاً مشمول مرور زمان و نیز اعتبار حکم دادگاه و تاریخ ابلاغ آن است؛ برای اعلام تکلیف دقیق باید رأی دادگاه، تاریخ ابلاغ، مستندات بنگاه و زمان طرح دعوا بررسی شود . پیشنهاد میکنم  برای ترتیب اثر حتما با وکیل یا مشاور حقوقی مشورت کنید .

سوالات مرتبط

وکلای متخصص